Het Orkest

De saxofoon sectie tijdens de repetitie. Foto: Wim Bak

Het Orkest

Het orkest bestaat uit ongeveer 40 leden en staat sinds september 2015 onder leiding van Jurgen Nab. De afgelopen jaren is het orkest zich meer en meer gaan toeleggen op het geven van concerten. Het doel van het orkest is geven van concerten met een veelzijdig en vernieuwend repertoire voor een groot en breed publiek. Naast muzikanten uit Wageningen en omgeving, spelen ook verschillende studenten van de Wageningen Universiteit mee in het orkest. Naast het concerterend optreden is het orkest ook terug te vinden en te horen bij de sociale gebeurtenissen in Wageningen. Gelegenheden als Koningsdag, de 4 mei Herdenking, dag van het Hooilandplein worden door het orkest opgeluisterd met een passend concert.

Het orkest repeteert op donderdagavond van 20.00 tot 22.15 uur.

Voor meer informatie over Het Orkest: stuur een mailtje naar bestuur@harmoniewageningen.nl

De Dirigent

Sinds September 2015 staat Jurgen Nab voor “Het Orkest” van Stedelijke Muziekvereniging “De Harmonie” Wageningen. Eerst een jaar als interim dirigent, maar na een overtuigend eerste jaar als vaste dirigent.

Als freelance-musicus is hij betrokken bij verschillende nationale professionele orkesten en ensembles waaronder het Philharmonisch Orkest, het orkest van het Oosten, Het Doelen Ensemble, Het Amsterdams Wind Orchestra, Het Nederlands Politie Orkest, Fanfareorkest der Koninklijke Landmacht en het Residentie Bach Orkest. Als dirigent is hij momenteel actief in de Hafa sector bij diverse muziekverenigingen en ensembles waaronder de Koninklijke Harmonie Oosterbeek,  Harmonie Slikkerveer, Fanfare “Ons genoegen” uit Millingen fanfare soli deo gloria uit Alblasserdam en Het Fanfare Collectief (HFC). Als manager is hij werkzaam bij de stichting WorldMusicBox Foundation te Den Haag in de hoedanigheid van Program manager en artistiek leider van de WorldMusicband werkzaam voor de stichting.

Foto: Wim Bak