Onze Docenten

Sander Waamelink: koper

Al bijna 40 jaar geeft Sander Waamelink zijn liefde voor de muziek door.

Sander geeft koperles aan volwassenen en kinderen, waarbij hij altijd uitgaat van de mogelijkheden van de leerling. Hij leidt harmonieorkesten en ensembles. Daarbij staan het plezier in het samenspel, de sociale factor en de binding met het dorpsgebeuren voorop.

Sander speelt trompet in een koperensemble met 4 muzikanten met veel ervaring. Hij speelt trompet in Symphonic Friends, een groot orkest met strijkers en blazers dat een aantal keren per jaar in de
uitverkochte Doelen in Rotterdam optreedt.

Louise Leijendeckers: fagot

Na een paar jaar blokfluit les ben ik op 10-jarige leeftijd klarinet gaan spelen. Tijdens mijn middelbare schooltijd wilde ik naar het conservatorium, maar dat kwam er niet van door omstandigheden. Het werd eerst een studie Grieks en Latijn. Met veel plezier geef ik al bijna 20 jaar les, maar de muziek bleef knagen. In 2010 ben ik ook fagot gaan spelen en in 2013 ben ik eindelijk begonnen op het conservatorium. Dat werd het Lemmensinstituut in Leuven, België, omdat het daar makkelijker te combineren was met een deeltijd baan. Hoofdvak fagot, tweede instrument klarinet.

Niet lang na de start daar ben ik klarinet- en fagotles gaan geven bij allerlei verenigingen, zo ook bij de Harmonie. In 2019 heb ik eindelijk mijn diploma gehaald. Op dit moment combineer ik het werk op school met het geven van muziekles en (tot corona kwam) invallen bij allerlei orkesten en ensembles (amateurs van alle niveaus en beroepsorkesten/-ensembles). Voor vragen of proeflessen ben ik bereikbaar via 06-12820816 of LLfagot@outlook.com

Bernadine Snijder: Dwarsfluit, AMV

Mijn naam is Bernadine, ik woon in Arnhem en ik verzorg sinds 2013 dwarsfluitlessen en lessen Algemene Muzikale Vorming (AMV) bij de Harmonie Wageningen.

In 2000 ben ik begonnen met lesgeven bij de Koninklijke Harmonie Oosterbeek en later zijn daar nog meerdere verenigingen bij gekomen. Sinds 2012 heb ik hiernaast mijn eigen praktijk aan huis. Ik geniet erg van het lesgeven en blijf het bijzonder vinden om een leerling te zien ontwikkelen. Vaak op zowel muzikaal als persoonlijk vlak. Het is altijd enorm interessant om te ontdekken welke uitleg het best aansluit bij welke leerling en écht maatwerk te leveren voor zowel de kinderen als volwassenen die bij me lessen.

De AMV-cursus die ik bij de vereniging verzorg is getiteld “Muziek Maak Je Zelf”. In de lessen probeer ik op een speelse manier kinderen meer te leren over muziek in het algemeen en een harmonie-orkest in het bijzonder. Hierbij staat zelf musiceren centraal. Inmiddels heb ik meerdere kinderen na mijn cursus zien doorstromen naar instrumentale lessen en de verschillende orkesten. Als ik ze dan terugzie bij concerten ben ik stiekem toch altijd wel een beetje ‘de trotse juf’ die met veel plezier hun muzikale basis gelegd heeft 🙂

Robert Bullinga: slagwerk

Hallo, ik ben Robert Bullinga, en ik ben de slagwerkdocent bij De Harmonie Wageningen. Ik studeer zelf klassiek slagwerk aan het ArtEZ conservatorium in Zwolle, waar ik les heb van Jan Roel Hamersma, Martin Geessinck, Bart van Grinsven en Peter Prommel.

Ik ben begonnen met slagwerk bij deze vereniging, waar ik met veel plezier speelde in het slagwerkensemble en het harmonieorkest. Nu geef ik daar dus de slagwerklessen, en daarnaast geef ik les bij de Harmonie Barneveld, de Hellendoornse Harmonie en Advendo Nijverdal. Als docent vind ik het belangrijk om op een leuke manier, samen met de leerling met muziek bezig te zijn. Zo richt mijn lessen zoveel mogelijk in op de wensen van mijn leerlingen. Ik geef les in verschillende instrumenten, zoals kleine trom, marimba, drums, en nog vele anderen.

Naast het spelen en lesgeven componeer ik ook graag, zo heb ik een aantal stukken gemaakt voor slagwerk en saxofoon, een liedcyclus over dementie, en een stuk voor 6 koperblazers. Ook maak ik graag een arrangement als een leerling een stuk wil spelen.

Jos Baggermans: saxofoon

Jos Baggermans (1995) volgde zijn eerste saxofoonlessen bij “De Harmonie” Wageningen. Daar ontdekte Jos dat hij professioneel muzikant wilde worden, waarna hij een Bachelor klassiek saxofoon volgde aan het ArtEZ Conservatorium te Zwolle.

Momenteel volgt Jos een masteropleiding aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag en is hij als saxofonist, docent, componist en arrangeur werkzaam. Jos is onderdeel van het Nachtlicht Ensemble en het Baggeraats collectief en verzorgt daarmee regelmatig concerten.

Jos over het saxofoon spelen: “Muziek is voor mij de eerlijkste vorm van communicatie. Je hoort wel eens, ‘muziek is een universele taal’, maar voor mij is het meer dan dat. Muziek gaat verder waar taal ophoudt, zeker voor mij. Ik kan me veel beter uitdrukken in muziek dan in woorden. Woorden zeggen niet altijd genoeg.”

Voor meer informatie, kijk op: https://josbaggermans.nl

Emily Evers: klarinet

Emily Evers (1995), geboren en getogen in Nieuw-Zeeland, begon pianoles toen ze tien was en een jaar later kwam de klarinet erbij. Emily heeft haar Bachelor klarinet behaald in 2015 onder Peter Scholls en in 2016 haar Honours onder Bridget Miles. Daarnaar is Emily naar Nederland verhuisd waar zij in 2021 haar masters klarinet, onder Céleste Zewald bij de HKU, heeft behaald. Verder is Emily recent afgestudeerd van Utrecht Universiteit met een masters in Engels literatuur. Zij heeft ook in 2018 haar Diploma van de Royal Schools of Music behaald op piano.

In Nieuw-Zeeland heeft Emily als eerste klarinettist gespeeld in de Wairarapa Local Orchestra. In Nederland heeft Emily als eerste klarinettist en concertmeester bij Philharmonie Gelre gespeeld en is nu concertmeester bij Amicitia te IJsselstein.

Emily is sinds januari 2021 docent bij “De Harmonie” Wageningen. Hiernaast geeft zij klarinet en AMV-lessen op verschillende plekken zoals Den Bosch, Montfoort, Nieuwegein en Ijsselstein, begeleidt zij soms musici op de piano, en geeft concerten met haar klarinet-piano duo. Emily vindt het belangrijk dat muziek maken met plezier gebeurt en gebruikt verschillende methodes om dat voor elke leerling waar te maken.